Selecteer een pagina

BLOG TOUR TO FRANCE

Op vrijdag  17 september 2021 vertrekken we op de racefiets vanuit Naaldwijk naar de Tourmalet, daar hopen wij op zaterdag 2 oktober aan te komen in de Franse Pyreneeën op de Team Westland camping in Argelès-Gazost. De route gaat over 16 etappes met in totaal 2000 km en zo’n 18000 hoogtemeters. Onderweg pakken we nog een paar bekende bergen mee, waaronder de welbekende Mont Ventoux in de Alpen en in de Pyreneeën staan de Col d’Aspin en de Col du Tourmalet op het programma.

Delen

TTF 2021

Bonjour tout Le monde!

Team Tour to France dag 8

Gisteravond hadden we unaniem een zelfde gerecht: poulet en Bresse. We zaten niet ver van de plaats Bourg en Bresse en staat bekend om z’n lekker kip. Het restaurantje zat snel vol. Wij zaten rustig te eten maar het werd al snel een kippenhok met alle Franse locals, grappig en doet z’n naam eer aan. Na een goede nacht was het zicht redelijk maar als we verder het dal ik keken mistig. Een zelfde beeld als gisteren maar de temperatuur was een paar graden hoger en het zonnetje deed z’n best er doorheen te breken. Na een uurtje fietsen brak het zonnetje echt door, de windbreakers gingen uit. Het afgelopen uur leverde mooie plaatjes op maar met de zon erbij nog leuker.

We fietsen vandaag in ons team TTF tenue en proberen mooie plaatjes te schieten en te filmen. Wij zijn super trots op het tenue. Maar het gaat verder. Naast een erg mooi ontworpen fietstenue hebben we sociaal media. Een eigen website, polarsteps, instagram en Facebook. Dit optuigen doe je niet tijdens je tocht en ben je al maanden van tevoren mee bezig. Ook het trainen voor onze tocht moet doorgaan en zijn de avonden lang. Dan begint de tocht en wil je alles delen met iedereen via het platform wat je hebt neergezet. Betekend na elke etappe ook updaten. De passie waarmee Patrick dit organiseert en coördineert en updates geeft over de bedragen die gesponsord worden laat zien dat hij voor maximaal resultaat gaat en hier alles voor doet. Mindere dagen zitten er tussen maar Patrick is sterk en voelt zich gesterkt, we zijn tenslotte met elkaar en er voor elkaar. Het credo op “onze” site onderstreept dit. Of de plaatjes gelukt zijn tijdens het fietsen zien we later en zetten koers op villette de vienne. Maar eerst volgt de “col de Vienne” en is er een waarvan je ademhaling omhoog schiet en je denkt “echt, moet dit nu?” maar zetten door, natuurlijk! Want een colletjes is het (vaak) ook afdalen.

De timing is goed en schuiven 13.30 uur aan bij een klein restaurantje. Een salade Lyonnaise gaat er voor zorgen dat we de eindbestemming zonder repen/bananen of bolletjes gaan halen. Het laatste deel, al is het ergens 12 km is nog werken. Als je eenmaal gegeten hebt wil je cruisen naar de eindstop maar vandaag niet. Geen klimmetjes maar wel omhoog fietsen en is nog even doorzetten maar dan komen we op het hoogste punt en is het dalen. De Rhône zien we op hoogte liggen en gaan onderin het stuur hangen. Wat is het lekker om je benen stil in je pendalen te hebben en naar beneden te suizen en wetende dat de eindstop heel dichtbij is. Het is inmiddels 27 graden en warm. Niet erg want in know-time staan we bij het overnachtingsadres. Er volgt nog een snelle fotosessie van het tenue, bus en sponsorscherm en gaan relaxen. Weer een dag om in te lijsten!