Selecteer een pagina

BLOG TOUR TO FRANCE

Op vrijdag  17 september 2021 vertrekken we op de racefiets vanuit Naaldwijk naar de Tourmalet, daar hopen wij op zaterdag 2 oktober aan te komen in de Franse Pyreneeën op de Team Westland camping in Argelès-Gazost. De route gaat over 16 etappes met in totaal 2000 km en zo’n 18000 hoogtemeters. Onderweg pakken we nog een paar bekende bergen mee, waaronder de welbekende Mont Ventoux in de Alpen en in de Pyreneeën staan de Col d’Aspin en de Col du Tourmalet op het programma.

Delen

TTF 2021

Bonjour tout Le monde!

Dag 2 team Tour To France

Een 1e nacht in een hotel is meestal niet wat je verwacht, deze keer geen uitzondering. Liggen is (ook) uitrusten en dus slapen we dan maar wat minder. Na een prima ontbijtje fietsen we door een ontwakend Antwerpen, relaxed en weinig wind. En dan gaan we een tunnel in die ons bij een lift brengt. Verassend en niet verwacht… we gaan onder de Schelde door. Wist Joop natuurlijk al lang maar voor ons een verassing. Ook aan de andere kant van het water is het volop genieten. Vanmorgen een met Patrick over hoe gaaf het is hoe onze tocht steeds meer bekendheid en volgers krijgt. En dan is het 10.15 uur en wordt Marc gebeld door de WOS radio voor een live intervieuw. En dat sluit precies aan bij het gesprek over bekendheid. Erg leuk en gaaf dat wij ook op deze manier ons verhaal kunnen vertellen! Voor dat we het weten zitten we op 65 Km en dan begint het, des Joops. Iemand wel eens Parijs-Roubaix gefietst? Wij hebben een afdaling gedaan over keien waar de bidons bijna stuiterend over de weggingen. Natuurlijk kunnen we erom lachen en gaan door. Je denkt dat je er bent maar dan volgt er, weliswaar kort, een route door het bos met een baggerstuk, het moet niet gekker worden. Inmiddels hebben we contact met Wim voor een tussenstop en dat doen we in Sint Martens Lennik bij café Cheers. Koffie en cola en… de eerste müsli bollen op tafel. Na een korte break door.. een lange route langs het water volgt. Niet vervelend met het zonnetje hoog aan de hemel. Water geeft toch verkoeling. Dan kijk je op je teller en is het nog slechts 3 km, we zijn er bijna. Dat België zijn wegennet veelal laat voor wat het is, pakt Dik op de valreep nog even lekke band mee. Gelukkig geen probleem, hij weet hoe het werkt. Na wat assistentie vervolgen wij onze tocht en zijn 4 minuten later bij ons volgende overnachtingsadres. Blij, moe en voldaan. Dag 2 is een feit. Wij gaan ontspannen en een hapje eten en denk zomaar dat er vanacht wat meer geslapen wordt.